Nowy ryczałt na lek recepturowy

Od 1 stycznia 2020 r. zmianie ulega odpłatność ryczałtowa za lek recepturowy i wynosi 13 zł (2600 zł x 0.50% = 13 zł)

Zmiana kwoty ryczałtu wynika z:
- Dz.U.2019.784 ze zmianami - Ustawa o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych, art. 6 ust. 7.

"Odpłatność ryczałtowa, o której mowa w ust. 5, wynosi 0,50% wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ogłaszanego w obwieszczeniu Prezesa Rady Ministrów wydanym na podstawie art. 2 ust. 4 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. z 2018 r. poz. 2177), z zaokrągleniem do pierwszego miejsca po przecinku."

- Dz.U.2019.1778 - Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2020 r.

 

http://dziennikustaw.gov.pl/DU/2019/1778/1


- minimalne wynagrodzenie za pracę wynosi w 2020 roku 2600 zł,
- minimalna stawka godzinowa wynosi w 2020 roku 17 zł.

 

 

Komunikat Ministerstwa Zdrowia ws. realizacji e-recept w sytuacji niezgodności danych zawartych w jej warstwie graficznej i technicznej.

https://www.csioz.gov.pl/aktualnosci/szczegoly/komunikat-ministerstwa-zdrowia-ws-realizacji-e-recept-w-sytuacji-niezgodnosci-danych-zawartych-w-j/

 

 

Szanowni Państwo,

  • Od 1 stycznia 2020 roku zacznie obowiązywać indywidualny rachunek bankowy, służący do wpłat podatków CIT, VAT, PIT.
  • Mikrorachunek podatkowy służy jedynie do wpłat podatku.
  • Dotychczasowe rachunki Urzędów Skarbowych będą aktywne do 31.12.2019r. po tym terminie wpłat należy dokonywać na indywidualny rachunek
  • W celu sprawdzenia swojego numeru konta należy na stronie https://www.podatki.gov.pl/generator-mikrorachunku-podatkowego/

wpisać:

- PESEL, jeżeli nie prowadzi się działalności gospodarczej i nie jest się płatnikiem VAT,

- NIP, jeżeli prowadzi się działalność gospodarczą lub jest się płatnikiem VAT nie prowadzącym działalności gospodarczej.

 

Szanowni Państwo,

W nawiązaniu do komunikatu z dnia 4 listopada 2019r. Gdańska Okręgowa Izba Aptekarska przypomina, że zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. 2019, poz. 701 z późn. zm.), właściciele aptek zobowiązani są do złożenia wniosku o wpis do rejestru podmiotów gospodarujących odpadami, będącego integralną część „Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami” (BDO).

Od 1 stycznia 2020r. ewidencja odpadów prowadzona będzie wyłącznie w formie elektronicznej. W związku z tym podmioty prowadzące apteki zobowiązane są do rejestracji w systemie informatycznym, obsługującym ww. rejestr. Szczegółowe informacje na ten temat znajdują się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego i Warmińsko-Mazurskiego

https://bip.pomorskie.eu/m,136,rejestr.html

 

 

PISMO

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień, dotyczących plików cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej informacji znajduje się w naszej Polityce Cookies, dostępnej w zakładce "Polityka strony"
OK